10.
Polityka prawna pozostaje w gestii rządów wybieranych w poszczególnych krajach, lecz oddziaływanie na partnerów społecznych jest możliwe za pomocą kampanii. W ten obszar rozważań wpisuje się na powrót ogólnoeuropejska kampania "Stres w pracy? Nie dziękuję!" ze swoimi celami oraz szerokim zakresem działania. EU-OSHA zapraszała do udziału w kampanii krajowe punkty centralne, zachęcała firmy i organizacje ogólnoeuropejskie, międzynarodowe, oferując w zamian status oficjalnego partnera. Zachęcała dziennikarzy i redaktorów do pisania na temat zdrowego i bezpiecznego miejsca pracy, promowania kampanii, tworzyła platformę komunikacyjną dla mediów, ułatwiając im kontakt i zdobycie informacji. W działaniach informacyjnych wzięła udział Enterprise Europe Network (Europejska Sieć Przedsiębiorczości), która pomaga przedsiębiorstwom prowadzić działalność biznesową.
Kampanie społeczne obejmują szereg różnych działań, mogą być obecnie jednymi z najbardziej skutecznych form aktywizacji społeczeństwa, które szuka eventów, rozrywki, możliwości spędzenia wolnego czasu, ale nie tylko, ponieważ duża część społeczeństwa nadal jest na etapie edukacji, lub rozumie konieczność stałego powiększania kwalifikacji i kompetencji, aby móc rywalizować z innymi na rynku pracy, lub po prostu odnaleźć się na nim. Z tym wiąże się wiele implikacji, ponieważ kampanie oferują bezpłatne warsztaty i w pewnym stopniu budują świadomość społeczną. Z powodzeniem można je wykorzystywać do tworzenia opinii publicznej oraz opinii o przedsiębiorstwie. Znane motto głosi, że wraz z wiedzą przychodzi smutek, lecz smutek nie jest tym samym, co złe samopoczucie, lub zły stan zdrowia z powodu złych warunków pracy, czy występowania zagrożeń psychospołecznych.
Przykładami udanych inicjatyw EUOSHA są dotychczasowe kampanie: "Partnerstwo dla prewencji" (2012-2013), "Bezpieczeństwo eksploatacji maszyn, urządzeń i budynków" (2010-2011), "Ocena ryzyka" (2008-2009).
W jaki sposób mogłaby wyglądać podobna kampania i działania prewencyjne w rzeczywistości wirtualnej VR #metasasiedzi?
Struktura Grupa Sąsiedzi stale poszukuje partnerów do wspólnych działań oraz obejmuje patronatem najciekawsze wydarzenia. Do najważniejszych działań w ramach polityki bezpieczeństwa #metasasiedzi należą akcje edukacyjne na temat standardów jakości na Facebooku, usuwanie potencjalnie niebezpiecznych, zawirusowanych linków, wprowadzenie własnego regulaminu dla wszystkich grup i mediów społecznościowych, własnych reguł, stałe informowanie użytkowników o naruszeniach oraz jawne działania informujące o ewentualnych usuniętych treściach i zmianach regulaminów w grupach. Każdy Sąsiad oraz użytkownik może samodzielnie zgłaszać treści, które podlegają późniejszej moderacji, wprowadzono też automatyczne usuwanie treści w przypadku wymaganej liczby zgłoszeń, wyłączanie opcji komentowania postów w przypadku naruszenia regulaminu grupy lub nietypowej aktywności. Usuwamy także wybrane i najczęściej zgłaszane słowa kluczowe naruszające, np. netykietę, czy wspomniane standardy, m.in. nękanie, prześladowanie, spam, hejt, trolling itp.
Komentarze
Prześlij komentarz